> | | | | | | | > Ev Yapımı Pirinç Unu

Ev Yapımı Pirinç Unu

Posted on 2 Şubat 2014 Pazar | 8 Comments


Evde pirinç unu yapmak isteyenlere, pirinç unu nasıl yapılır anlatmak istedim. ev yapımı katkısız pirinç ununuz olsun isterseniz deneyin...

Malzemeler:
• Pirinç ( kırık yada bütün)
• Sıcak su

Evde pirinç unu yapılışı:
• Pirinç akşamdan sıcak suyla ıslatılır. Ertesi gün temiz bir tülbent içine konur  ve fazla suyu süzdürülür.
• süzülen pirinçler kuruması için bir tepsiye konur ve tam kurumadan mutfak robotunda çekilir.
• elekten elenen pirinç unu bu şekilde bütün pirinçler un kıvamına gelene kadar robottan geçirilir ve pirinç unu tamamen kuruması için bir tepsi içine konur sıcak bir ortamda bekletilir.

Comments:8

  1. Muthiş bir şey...Bu kadar kolay olduğunu bilseydim daha önce denerdim.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Yanıtlar
    1. Alpout79 evet elek unu falan elediğimiz alet süzgeci daha farklı kullanıyorum ben makarna süzmek için mesela. Elek ince delikli olduğu için pirinç ununu eleyince incecik oluyor.

      Sil
    2. Nemli bolgede yaşiyorum firinda kurutsam olur mu

      Sil
    3. Nemli bolgede yaşiyorum firinda kurutsam olur mu

      Sil
  3. Peki bu un ne kadar dayaniyor??? Markettekiler katkili mi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyice kurutulduğu zaman dolapta bir kaç ay rahat durur.

      Sil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.