> | | | > Kakaolu Muhallebili Krem şantili Pasta

Kakaolu Muhallebili Krem şantili Pasta

Posted on 20 Mayıs 2011 Cuma | 15 Comments



pasta yapmak çok eğlenceli bir o kadarda kritik bir iş .neden mi kremasını hazırlıyorsun tadına bakma bahanesiyle yarısını mideye götürüyorsun kekini keserken kırıntıları parmağınla alıp ağzına atıyorsun bunlar güzel kısmı.
pandispanyası ayrı bir macera acaba kabardımı yoksa söndümü diye tırnaklarını yiyerek fırının başını bekliyorsun durmadan bir gözün saatta 20 dk önce fırının kapağı açılmaz açılırsa zaten kek söndü gitti demektir artık at gitsin çöpe gelsin ondan sonra hazır pastabanı moralin bozulmuş hevesin kaçmış artık mecburiyetten krema ziyan olmasın diye yapıveriyorsun pastanı kaldırıyorsun dolaba.bunları neden mi yazdım ? mutlaka herkesin başından böyle zamanlar geçmiştir diyerek öyle bir aklıma esti.çok şükür ki böyle bir durum yok bu tarifimde çok güzel mis gibi kabarmış bir pandispanya yaptım bu pasta için haydi bu kadar gırgır yeter diyorum ....


Malzemeler:
pandispanya için:
* 2 adet büyük boy yumurta
* 1,5 su bardağı şeker
* 1 su bardağı süt
* 1 paket kabartma tozu
* 1paket vanilya
* 2 su bardağı un
*bir çimdik tuz
Yapılışı:
* yumurta ,şeker ve tuz köpük  köpük olana kadar çırpılır.
* süt eklenir şöyle bir karıştırılır.
* kalan malzemelerde eklendikten donra mikserin en düşük seviyesinde un hamura karışana kadar karıştırılır..
* yağlanmış kalıba dökülür 175 derecede pişirilir.
* ben keki fırın tepsisinde pişirdim ve enine üçe bölerek üç katlı bir pasta yaptım.


Krema için malzemeler:
* 2,5 su bardağı süt
*1 su bardağı şeker
* tepeleme 2 yemek kaşığı nişasta
* 3 yemek kaşığı kakao
* 1 tatlı kaşığı margarin
Yapılışı:
* margarin hariç bütün malzemeler tencereye konur karıştırılarak orta hızda ateşte pişirilir.
*kaynayan muhallebinin içine margarin atılır bir dk daha kaynatılır ve altı kapatılır.


Üzeri için:
* 1 paket sade kremşanti
* 1 su bardağı süt
Yapılışı:
kremşantinin üzerinde yazıyor :-)))))


* keki  fırın tepsisinde pişirdim üçe böldüm her katını şekerli su ile ıslattım.
*  aralarına kakaolu muhallebiden sürdüm.
* en üstüne de kremşantiyi sürüp her yerini sıvadım.
* üzerini dilediğiniz şekilde süsleyin
* en az üç saat buz dolabında bekletip servis yapın .
Afiyet Olsun......
not : ben pastayı hemen kesmek zorunda olduğum için krem şantinin şekli biraz bozuldu....

Comments:15

  1. ellerine sağlık lezzet sarayı yine o muhteşem pastalardan birini bizimle paylaştın

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik bu haftalar pasta zamani heralde ,masallah herkeste bir dilim pasta var ;) ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  3. kekide nasıl güzel puf puf olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Pasta yapmaktan acayip keyif alıyorum ama yaptığım insanlar ilk çatalı ağızlarına götürüp yorum yapana kadar geçen zaman bana kabir azabı geliyor:)

    Ellerine sağlık canımm..

    YanıtlaSil
  5. bakarken mest ediyor bu görüntü:) harika lezzetli bir kek bayıldım ellerine sağlık selamlar
    güzel hafta sonları

    YanıtlaSil
  6. anlattığın olaylar aynen yaşanıyor şekerim ama ben aksilik çıkmaması için bildiğim garanti 1-2 tarif var pandispanya ve kremayla ilgili sürekli onları kullanıyorum değişik eklemelerle her seferinde süper oluyor buda güzel görnüyor gerçekten cesaretimi topladığım bir gün mutlaka deniycem ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. ah o ne güzel deryadır pasta yapma işi:)
    herşeyi tırtıklamk en güzeli tabiikide:)
    ellerine ağlık canım..
    mutlu haftasonları dilerim..

    YanıtlaSil
  8. bugün bende de pasta var:)
    eline sağlık canım
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Dediğin maceraları yaşamak da çok zevkli. Bende pata yapmayı ve yemeyi sevenlerdenim. Yaptıklarımı beğendikleri zaman keyfime diyecek yoktur.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Ben yeni yeni öğreniyorum pasta yapmayı :)
    Çok güzel olmuş,ellerine sağlık..
    Bende bir mimin var kabul edersen sevinirim..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. Çok lezzetli ve güzel görünüyor. Yiyen herkese afiyet olsun. Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. ELLERİNE SAĞLIK CANIMNEFİS GÖRÜNÜYOR.

    YanıtlaSil
  14. Süper görünüyorlar, ellerinize sağlık!:)
    www.LensMarket.Com

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.