Home > peynirli poğaça nasıl yapılır

peynirli poğaça nasıl yapılır

Lorlu Poğaça tarifi

20 Eylül 2010 Pazartesi Category : , , , , , 12

eve alınan süt ekşiyince kaynatıp lor peyniri yaptım. bu poğaçayı da lor peynirini süzdükten sonra çıkan suyundan yaptım. 

malzemeler:
2 su bardağı ekşimiş süt suyu
yarım su bardağı sıvı yağ
tuz
aldığı kadar un


maya için:
1 yemek kaşığı maya
1 tatlı kaşığı şeker 
yarım su bardağı ılık su


içi için:
lor peyniri 
çeyrek demet maydanoz


üzerine :
1 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvı yağ


yapılışı:
önce maya hazırlanır: ılık suyun içine maya ve şeker konur karıştırılıp kabarması beklenir.
iki su bardağı süt suyu hafif ısıtılır. içine yağda eklenir.
üzerine un elenir ,tuz eklenir ve kabaran maya da katıldıktan sonra yumuşak ele yapışmayan bir hamur yoğrulur.yuvarlak bezeler koparılır elle yuvarlandıktan sonra bastırılarak açılan içine iç malzemesinden konur ve ikiye katlanarak kapatılır.hamurun hepsi bitene kadar aynı işlem yapılır.
hamurların üzerine yağ ve yoğurt sürülür .
önceden ısıtılan fırında yarım saat bekletilip kabardıktan sonrada 200 derecede üstleri kızarana kadar pişirilir.


Afiyet Olsun....
not:süt suyu yerine yoğurt suyu da kullanılabilir.

Peynirli Poğaça

13 Mayıs 2010 Perşembe Category : , , , 6

bu poğaçaları yaptım dün.çok canımız istedi .yumuşacık pufidik poğaça oldular.hmmm çok lezetliydi yanında çay yaptık 5 çayına iyi oldu :-D

malzemeler
2 yumurta(birinin sarısı üstüne)
1 su bardağı yoğurt
yarım su bardağından az fazla sıvı yağ
tuz
1 yemek kaşıpı pakmaya
1 tatlı kaşığı şeker
alabildiği kadar un (hamuru yumuşak yaparsanız poğaçalarda yumuşak olur)
iç harcı:evde olan peynirden rendeleyip koydum
yapılışı
öncelikle mayayı hazırlıyoruz. ılıktan biraz daha .sıcak yarım su bardağı suya maya ve şekeri karıştırıp kabarmasını bekliyoruz kabardıktan sonra malzemeleri bir kap içerisine koyup, karıştırıyoruz unuda ekleyip mayayı üstüne döküyoruz .güzelce yoğuruyoruz peynirleri rendeleyip poğaçalarımızı hazırlıyoruz üzerlerine yumurta sarısınıda sürüp önceden ısıtıp kapattığımız fırına koyup kabarmalarını bekledikten sonra 200 derecede üstleri kızarana kadar pişiriyoruz Afiyet Olsun...

Blogger tarafından desteklenmektedir.