> | | | | | | > Şeftalili Dondurma

Şeftalili Dondurma

Posted on 19 Ağustos 2014 Salı | 2 Comments


Harika bir dondurma tarifi. Sıcaklar hala devam ederken bence denenmesi gereken bir tarif. içerisindeki meyva aromasını dilediğiniz gibi değiştirip çeşitli dondurmalar yapabilirsiniz. Donma aşamasın da çok fazla karıştırmaya gerek olmayan bir dondurma, dolaba koyduktan iki saat sonra çıkarıp bir defa karıştırdım bir daha ki  karıştırmak için çıkardığımda donmuştu ve yediğimizde içinde buzlanma falan yoktu. yemeden on dakika önce dolaptan çıkarıp bekletilirse kuplara koymak daha kolay olacaktır.

Şeftalili dondurma tarifi

Malzemeler:

• 2 su bardağı süt
• 1 su bardağı şeftali püresi ( şeftalileri soyup blendırdan geçirdim)
• 1 poşet toz krem şanti
• 1 su bardağı şeker
• 2 yemek kaşığı nişasta
• 1 yumurta sarısı
• 1 paket kabartma tozu



Şeftalili dondurma yapılışı:

• Yumurta sarısını tencereye konur tel çırpıcıyla cırpılır. Üzerine şeker,vanilya eklenir çırpmaya devam edilir nişasta eklenir, üzerine azar azar süt eklenir ve çırpmaya devam edilir.
• Tencere ocağa alınır ve kaynayana kadar karıştırarak pişirilir. Şeftali püresieklenir ve on dakika karıştırarak pişirilir.
• Tencere ocaktan alınır ve ara ara karıştırılarak krema soğutulur. ( ben bir tepsiye döküp ılınmasını bekledim daha sonra dolaba koyup soğuttum)
• İyice soğuyan kremaya toz krem şanti eklenir ve mikserin en yüksek hızında on dakika çırpılır.
• Krema dondurulacak kaba boşaltılır ve buz dolabı en soğuk seviyeye getirilir. derin dondurucuya konan krema 2 saatte bir çıkarılır çatalla ezerek karıştırılır. bu işlem dondurma tamamen donana kadar yapılır.


Afiyet olsun, şükrünüz bol olsun....

Comments:2

  1. Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
    www.cay-makineleri.com

    YanıtlaSil
  2. gayet başarılı bir tarif elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.