> | | | | | | > Karnabahar Köftesi,Karnabahar mücver

Karnabahar Köftesi,Karnabahar mücver

Posted on 14 Kasım 2012 Çarşamba | 12 Comments

Kışın baş tacı sebzesi karnabahar dan yine enfes bir tarif. Ne kadar zengin bir sebze ister yemeği ister kızartması ister köftesi ister fırında çeşit çeşit yap ister misafire ister kendine. Biz bu köfteleri çok sevdik umarım sizlerde bu nefis köfteleri sofranıza misafir edersiniz...
*******************

Karnabahar köftesi nasıl yapılır:
Malzemeler:
•1 küçük boy karnabahar
• 6 kaşık un ( ne çok silme ne de tepeleme orta karar olsun)
• Yarım demet maydanoz
• Çeyrek demet nane
• 1 çay kaşığı kimyon
• 1 yumurta
• 1 çay kaşığı kabartma tozu
• Tuz
• Kızartmak için sıvı yağ
Yapılışı:
• Karnabahar çiçeklerine ayrılır bol suda yıkanır tencereye alınır.
• Tencerenin dibine bir su bardağı kadar su konur (bu aşamada eğer buhar makinanız varsa onda haşlayın) karnabaharlar yumuşayana kadar pişirilir.
• Haşlanan karnabaharlar bir kap içinde ezilir ve bütün malzemeler eklendikten sonra kızdırılmış yağa kaşık yardımıyla konur arkalı önlü kızartılır.
• sarımsaklı yoğurt eşliğinde servis yapılır.
Afiyet Olsun...


Comments:12

  1. hiç duymamıştım :((
    öğrendiğim iyi oldu...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık nefis görünüyor
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Karnıbahar tüketmek içingüzel bir alternatif denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  4. bende ilk defa duydum, mucvere bayilirim deneyebilirim :) ama ah su kizartmalar kilo yapmasa :(

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
    Yeniden yazmana çok sevindim. Hoşgeldin, sefalar getirdin. Bizi bu güzelliklerden mahrum etmediğin için teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. çok güzelmiş eline sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Böylesini hiç denememiştim. Muhakkak deneyeceğim...

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık nefis görünüyor!Bende fırında yapıyorum daha hafif olsun diye, hem de bizim evde pek sevilmez karnıbahar böyle severek yeniliyor en azından:)
    Sevgiler canım!

    YanıtlaSil
  9. ELLERINE SAGLIK..HEM SAGLIKLI HEM LEZZETLI:)))))))))

    YanıtlaSil
  10. Vallahi ben bunu yapar, bir de yağsız tavada kızartırım:) Ellerine sağlık canım, nefis..

    YanıtlaSil
  11. aaa yağsız tava da kızartıldığını hiç duymamıştım. bir kere de öyle denerim artık...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir. Yorum yazarsanız daha kaliteli bir blog yapmamda katkıda bulunmuş olabilirsiniz.Eğer üyeliğiniz yoksa yorumlama biçiminden adsız yazan yere tıklayıp yorumunuzu yazabilirsiniz.İsminizi yorumun sonuna ekleyin.Şimdiden teşekkür ederim...

Blogger tarafından desteklenmektedir.